Thursday, 1 March 2012

[Kisah Amat & Penyodok Sampah Beliau]

Ahmad Daniel Zikrullah.....

Emm...sape ek????

Meh nengok gambar beliauuu.....


Hehe ni la dye udak tomey ni....

sbenanye dye cucu jiran aku sebelah umah ni..tp dr kecik da terbiase maen2 kat umah aku ni...kdg2 xsedar je dye jalan sorang2 tibe2 da muncul kat dlm umah....haha....kami panggil dye AMAT...hehe udak amat...2taon lebey....comel gile...bulu mate panjang..lentik lak tu..kalah bulu mate pompuan nyahhhh ! ! !  ase nak pinjam je bulu mate dye...hihi....mate bulat...pp kembung....ade lesung pipit...kalau senyum comey gile ahhh....geram nak cubet2 pp dye tuh....

Ok..cukupla introduction pasal dye...hehe sbenanye lame da nk post pasal Amat ni tp hnye bsemadi dlm draft je..haha....Nak cite sal tajuk atas ni...
Pg td aku baru balik ldang tgok dye ade kat dpn umah....aku n mk aku ni xlepas masuk umh sbb kunci kat ayh aku...ayah aku lak g ngeteh...hehe lupe nak mintak kat dye...then, mak aku sapu smpah dpan umah...
udak amat nih kalau tgok sesape wat keje mmg khusyuk sgt dye tgok....jgn kacau lahhh....hehe...pas dye perhatikan mende mak aku wat, dye pon amek penyodok n penyapu kat tepi umah dye....n tewos je tadah penyodok tu kat sampah yg mak aku sapu...hahahaha
cerdiknye beliau.....kecik2 da pndai wat keje...pas da tadah smpah tu dye buang lak kat tmpat kumpul sampah....wlaupon dye xbape reti bcakap lg tp bagos lah dye paham pe yg owg ckp kat dye.....
Sampah da takde pon dye nak lg tadah..nk lg wat keje...hehe...pastu mak da benti mnyapu dye kutip daun2 kering tu gune tgn dye masuk lam pnyodok....haha...sgt comel... :)

aku pon pe lg, tewos lah snap2 gambar udak tecik nih...hihi....tanpa disedari...sebab khusyuk sgt kutip sampah...

Hehehe comel kan...slalunye dye ni gile camera gak macam maksu dye nihhh...(sy la tuh)...da pandai pose...tp tu la bile dye da dpt keje mmg dye xhirau bende laen dahhh...hihi....

Hmmm....tinggal 2ari je da b4 nk g Puncak Alam...nt da kat sane da xley men ngan Amat ag...huhu..mesti windu gile kat kamu Amat....kalau x, hari2 mesti kamu dtg umah maksu...huuuuuuu..... :(

No comments:

Post a Comment