Thursday, 2 February 2012

[Menuju Puncak]

Tahniah, anda berjaya ditawarkan tempat di UiTM. Maklumat tawaran anda adalah seperti berikut : - 

 Nama :NOR AMIZAH BT AB. RAHIM  
 Program :BM234 - IJAZAH SARJANA MUDA PENGURUSAN PERKHIDMATAN  PELANGGAN(KEPUJIAN) 
 Kampus :UiTM Kampus Puncak Alam

Alhamdulillah........

Syukur ke hadrat Ilahi kerana rezeki ini...peluang ku untuk mnyambung pelajaran ke peringkat ijazah termakbul....walau hati pada mulanya terlalu was2 entahkan dpt entahkan tidak....setelah bberapa bulan menunggu akhirnya penantian terjawab...5 March akn bermulalah khidupan baruku sebagai mahasiswi di tempat yg baru, UiTM kampus Puncak Alam.... hmm mungkin agak sukar utk menyesuaikan diri ditempat baru...tp insyaAllah dgn adanya rakan2 mungkin segalanya akan bjalan lancar dan juga pertolongan dariNya..Alhamdulillah sperti yg dirancangkan aku, Azie, Fida dan Eqin masih bersua lagi di muka bumi Puncak Alam...melayari kehidupan sebagai pelajar yg sudah hampir 6 bulan ditinggalkan....

Dalam pada seronok atas tawaran itu, terfikir di benak akan masalah yg kan mendatang....(sebenarnye dah lame aku pikirkan)...masalah utama tentang penempatan...mmg terang2 dinyatakan tiada penempatan disediakan...tetapi sebagai pelajar baru, mungkin rayuan boleh dibuat bak kata rakan2ku yg sudah lama di sana...mungkin ada peluang utk mndpatkan asrama...tapi bgaimana dgn semester seterusnya???rumah sewa???transport????ohhh my big problem...lesen pon tarak...huhu....hmmm tp bg aku itu sume dugaan..tak semua yg kita lalui akn sntiasa senang....

Jadi, usah kalut2 utk memikirkannya...setiap masalah psti ada pnyelesaian....Maka hadapinya dgn tenang...Usah mudah mengeluh....Moga segalanya dipermudahkan oleh Allah....dan smoga penghijrahan ku ke sana mmbawa sinar baru dlm hidupku.. :) Kpd emak, jgn risau2 bila anakmu ini berjauhan....Owg akan jage diri sebaik mungkin... :)



HAHA...wait Puncak Alam...Here I come.. ! ! ! ! !
Akan ku tawan tangga2 mu disana hingga ke puncak jaya....hohohoho....

4 comments:

  1. Tahniah sayang! Goodluck there darling. This time make sure ANC okay sayang? Mwahhh!

    ReplyDelete
  2. thanks darling..huhu terkilan keh xdpt ANC...aok mane pulok arah tujunye pas ni...???

    ReplyDelete
  3. Keh masih mencari impian keh dalam bahasa engelisshhh keh. Hehe. Doakan keh la ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe embaguihhhh sesangat la tu aok wesss...bio jd macam mak co aok te...bio sampei keh tak paham mende aok speaking nt...hakhak....aok da mengapply kew

      Delete